berran.blogg.se

6e November blev så här

Publicerad 2013-11-07 00:25:15 i Allmänt,

I början av sommaren, innan jag ännu hade det blekaste om vad jag skulle göra med mitt liv till hösten, så valde jag en randåmers dag i min almanacka och skrev "vad gör jag här?" och lovade mig själv att vad jag än gjorde så skulle det imponera på mitt dåvarande jag. "Vad gör jag här"-dagen var idag, den 6e november. Och på det svarar jag så här:
Vaknade upp vid tio, ensam eftersom inkan sov nån annan stans. Gjorde joghurt med musli och äpple, samt en äggmacka och MASSOR av kaffe. sen satte jag mig ner i min lite obekväma soffa, på inkans sida (det är den sidan som har mest kuddar),slog på datan och kollade Pirates of the Carribean och jobbsökte i Norge. Inkan kom hem och vi drack ännu mera kaffe. Åt en till macka, klädde på mej och sen åkte jag till skolan. Köpte en Mars på vägen. Gick min tredje dag i tyskakursen och fick för första gången veta lite personal stuff om folket i gruppen. Älskar att läraren i slutet på det intima samtalet sa "we definitely gotta grab a beer together soon and talk all this through again". Att läraren skulle föreslagit en suparkväll i Sverige, det skulle ju inte hänt. Jag är förövrigt yngst, med 6 år till den näst yngste, i min grupp. Oj! Italienska tjejen var visst 26. Jag trodde hon var 18. Sen åkte jag och ingrid och handlade mat, drog hem o skajpade med päronen och fick höra om Indien. Sen kom tilda och lånade internet och jag och inkan lagade fabulöst god gryta. Sen fortlöpte kvällen i skratt och planer för rövsup imorgonkväll. det blir fint det. nu har jag duschat och lyssnat på konstiga översexuella låtar som Ingrid hade köat. Nu ska jag somna till en film i min stora myssäng. Imorgon ska vi upp tidigt och knalla till kottbusser tor för brunch. 
Hade jag vetat om att detta var hur jag skulle spenderat min 6e november för fyra månader sen, så hade jag blivit gravt imponerad. mission accomplished.
 
 
Jag och bästaste roomisen, aka SKANK (spana in blicken jag får, vilken förförerska!)
 
 
En gång i tiden gick jag runt med Lisas batiktisha, Grön mössa och hade lila/rosa/grön färg i håret.
 
 
En dag när jag satt i mitt gamla rum och borstade tänderna så dök LisaMonstret upp i min säng.
 
 
Här försöker Datorn sno min skål med Sallad så Tilda skyddar oss med en ihoprullad Tidning. Vi klarade oss iväg Helskinnade, för den Här gången...
 
 
Halloj och stirröga! Gamla bilder från photobooth är alltid kul. Gonatt på er era patrask.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela